single.php
. . . vraag Is het normaal dat mijn dochter slecht ziet na XTC?
slecht-zicht-XTC

Is het normaal dat mijn dochter slecht ziet na XTC?

Mijn dochter klaagt over slecht zicht nadat ze een keer XTC heeft gebruikt. Is dit normaal en gaat het over?

MDMA, de werkzame stof in XTC-pillen, maakt de pupillen groter. Daardoor kunnen mensen wazig gaan zien. Meestal worden de pupillen na ongeveer 8 uur weer normaal. Maar soms kan het tot wel twee dagen duren.

Maar er zijn mensen die ‘vreemde klachten’ ervaren nadat ze XTC hebben gebruik. Sommige mensen zien figuurtjes, kleuren, bewegende deeltjes of ruis als de XTC is uitgewerkt. Soms beginnen de klachten direct nadat de pil is uitgewerkt. Andere mensen krijgen er pas na een paar dagen last van.  

Het is belangrijk om goed uit te rusten en gezond te eten. Als de klachten niet overgaan of er komen nieuwe klachten bij, is het raadzaam om contact op te nemen met de huisarts of met het Medisch Spreekuur Partydrugs.

Je kunt ook volledig anoniem bellen, chatten of mailen met de Drugs Infolijn. Medewerkers kunnen je vragen over drugs beantwoorden.

Lees meer over de risico’s van XTC.

Stel een vraag
Vergroot lettertype
Scroll naar top